Sunday 27 May 2007

寒山寺外遇颖诗,北塔寺内许心愿




颖诗是个来自广东的小女孩。。。。她刚刚离开校园,正在计划着到外国升学。颖诗很爱笑;在游太湖的旅程中,时不时发出铃朗般笑声。在她闪烁的眼神里,我看到两个字:希望。
苏州之旅感觉太美好了,每当遇到不顺心的事时,我喜欢从回忆中追寻那旷世离俗的美感。苏州的一切,会永远留在脑海里;不断温习直到六十岁。曾经说过,六十岁之前一定故地重游。那个时候,我希望在报恩北塔寺内许下的每个愿望会实现。
像席慕容的诗:“一棵开花的树”,漫游苏州城走过的路,路边的树,阳光下慎重地开满了花,朵朵都是我前世的盼望。。。但愿朵朵期盼开若“七里香”,永远永远不凋零。

溪水急著要流向海洋

浪潮卻渴望重回土地

在綠樹白花的籬前

曾那樣輕易地揮手道別
而滄桑了几十年後

我們的魂魄卻夜夜歸來

微風拂過時便化作滿園的郁香

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume