Sunday 6 January 2008

风中奇缘











山樱花开了,花朵可以芬芳世界;自在的谈话可以怡情。

下班前和无理取闹的怪上司宫永争论了一个多小时之后,不知怎的变得更加多话。City-Link和Miho吃泰国菜时嘴巴没有停过,在漫无边际的交谈中,不知不觉过了三个小时半。美味的菜色,可爱的谈话对象,吃了一顿难忘的晚餐。

第一次见面, 彼此的年龄又隔了一大载,那来那么多话题呢?奇怪!其实Miho曾经在凡法律事务所做过翻译工作,来自北海道,上个月由上海转移征地到了狮城,大学毕业之后在上海工作了一年所以说得一口灵光的中国话,如今正在学习英语;最喜欢她那北国女生的直率坦白,和那么美丽的女孩聊天,很是赏心悦目。

凡的事业伙伴武内给我写信,让我尽地主之谊,为这个甜美的女孩的第二个异乡生活添彩哦。。呵呵!看在凡的分上,更加不可以有冷场了。我提议,下一次带她去吃Katung laksa;领她逛逛狮城的金融中心,看白领们穿街走巷的风姿。

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume