Monday 5 March 2007


彩虹是陽光遇水產生折射的一種自然現象,用科學的眼光來看,實在很普通很自然。但是,它在詩人的眼中是美的化身,魅力無窮。那一條條絢麗多姿美侖美奐的彩帶自古總讓人浮想連翩嘆不已。唐元稹曾云:"虹橋薄夜成,龍駕侵晨別"。宋黃庭堅《念奴嬌》有云:"瑤草一何碧,春入五陵溪,溪上桃花無數,花上有黃鸝。我欲穿花尋路,直入白云深處,浩氣展虹霓。"近人羅錦堂教授《贈漢卿將軍》七絕亦云:「將軍年少氣如虹,誓挽狂瀾立戰功。踏破滔天萬里浪,憑欄高唱大江東。」
英國詩人威廉姆.華滋華斯有一首詩寫對彩虹真誠的愛和執的追求,他說:
我一看見天上的彩虹/心兒就會激烈地跳動/年幼的時候是這樣/成人之後也是這樣/但願年老時還是這樣/否則,我寧可死去!"

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume