Saturday 16 February 2008

我在清迈借花献佛





















除了日本,泰国算得上是世界少有的佛地之一吧,记得游走清迈那几天,几乎每天的行程都有上山拜佛的项目。触目之处尽是金碧辉煌的佛像,处处上香,行行膜拜。

日本的佛像多以绿色外观为主,泰国佛像则以金身示众,也不知道这是否日本属于大乘佛教国家,而泰国以小乘佛教为中心的习俗使然。处处的佛都有一个共同点,就是给众生带来绵绵不绝的希望和期待,所以我参与了借花献佛的队伍。

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume