Friday 19 December 2008

今天,幸運之神又降臨了








迪斯尼小兔娃娃张长得可爱吧?:)一起合照的是ITASIA的澳洲人Julien, 媒體文化系的捷克人及一個台灣女生.

在工學部的Subway買午餐了,吃了一個Avocado拌蝦子的wrap.(420日元)

趁樹上的黃蝴蝶還未完全被土地請去,來不及化為春泥之前,我們一起留住今日的長影.

從12月份開始,日本人喜歡在酒吧和飯館舉行很多年末聚會,叫做忘年會。這些聚會的用意是感謝人們的勤奮工作,忘掉不快,在年末盡情享樂.

上完媒體文化以及近來由於書本賣得好而聲明大噪的在日韓國教授姜 尚中的情報政治之後,我參加了東大情報學環的忘年會,喝了少少啤酒.說了多多話.說著說著,忘記了鬧頭痛的事.

今天運氣不錯,玩bingo的時候,讓我抽中了一個人見人愛的可愛的小兔子娃娃.當場括了我們的小立原助教一個無形冷耳光. 助教那張嘴巴啊,不說也罷.玩到途中時還未輪到自己Bingo, 我說:像我幸那麼幸運的人一定會中獎的,不急不急.站在旁邊的助教冷不防浇了我一把冷水:"你運氣好嗎?運氣好的人怎麼會考試過不了關?,

"怎麼會? 好料殿底啊!,你又如何得知我這次過關就是幸運呢?" 還好我沒有被他的話擊括,輕描淡訴就將他的話頂了回去.其實說真的,那麼快過關也未必無災無難到公卿. 塞翁失馬,焉知非福呢?這麼一想,好運果然不捨得遺棄.後來抽到那隻兔娃娃真的很令人愛不釋手,有許多人向我借來拍照呢.

2 comments:

Anonymous said...

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,

Anonymous said...

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume