Wednesday 12 March 2008

雨季短歌行

这样的日子
纵有明光镜的光芒,仍擦不亮天昏地暗的雨季
你的容貌!老天的愁绪,绵延不绝的“眼泪” 川流不息...

淅沥淅沥小雨滴轻巧如昔,滴滴答答的声音
像春蚕歌唱的旋律,打动心绪。
想你的感觉像雨一样缠绵,淋湿了岁月
而我们依然不知悉

这样的雨季,不经意地让凉风吹乱了日子,
却带不走我的容颜,
不停歇地醒在你梦里的影迹!

日中雨未歇 ,绿莹莹的网灯最难将息
灯如月的阴晴圆缺,夜半“月死时”,
霎那天地失色如一层拼版 看那彩色慢慢退
我的一颗心如雨滴慢慢坠 慢慢坠

这样的日子 千声万叶掠不过字字等待
雨滴轻飘落地 为大地来回推拿疏通经脉
紧密地撒在天地间的节奏,瞬间化作一堆怎么都读不通 剪不断的电脑乱码....
而我的梦跟着 慢慢碎 慢慢碎

佛说:万法唯心造呵 切勿莫望天空等待!
且让雨点化身无止休的快乐的音符,飘洒灌溉鲜花满园地
窥探着漫步在花间你的微笑,洗涤莲心花瓣的孤寂

且让这美丽的音韵把日记写成诗集
在诗的后面嗒嗒声朗读你的名字
一千遍一万遍 宛如最近雨点滴滴敲击回忆
雨不停歇 传达你我心迹

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume