Tuesday 18 March 2008

千里之行






昨晚回到了狮城,身体不舒服睡得很晚,夜半还给肚子绞疼折腾得睡不好。

还好周公送了我一帘幽梦,今天早晨沉湎在一个只想长睡不愿醒,感觉蛮开心的梦。后来给一个扰人清梦的电话唤醒,所以爬起来涂涂写写。

在花城的第一天,和我家小妹一起去见一个由于交通意外而严重受伤入院留医了两年多的网友。
她的心脏有问题,无法乘大鹏鸟飘洋过海来看我。由于伤势严重伤到脑神经线,治疗的时候在视觉和听觉之间选择了眼睛。但是痊愈之后还是活在黑白世界。因此,和她沟通必须让她看着自己的嘴巴,让她可以根据唇形而了解说话的内容。

最欣慰的是,她竟然在艰苦的治疗中穿越了第一个难关,成功地完成了曾经瘫痪的下半身的疗程,出院的第二天见我的时候甩掉轮椅,一拐一拐地由走到我跟前。她遵守了我们之间的承诺,不用轮椅靠自己的双腿走路!心里真的很感动,也许前方的路途依然乌云密布,不知阴晴圆缺,但知千里之行始于足下,我相信一切都是好的开始!

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume