Monday 13 October 2008

体育の日











2008年10月13日是日本國定假日命為體育日(10月的第二個星期一,是 Health-Sports Day 体育の日 Taiiku no hi ).從這天起天起逐漸轉涼所以希望大家能從這一天開始多多運動 才能在健康的度過嚴冬.而我最投入的運動莫過於散步了.關在宿舍裡太鬱悶,很高興有人邀請我去公園散步.

閉關了兩天之後,今天原本想去附近的公園尋秋,最後卻去了銀座附近的公園走看垂柳迎風起舞.

和大學時代的姊妹好友帶著小千春,一個有個性的女娃娃一起在永樂町的BIG CAMERA購買了新printer的USB cable.夜色籠罩大地的時刻,一起牽著小女孩穿过一个灯光闪烁若电影里,三十年代的上海的日比谷公园之后,
齐齐漫步丸の内5丁目(Marunouchi 5th Street), 哲子说,这条街巷的贵气和她喜爱的纽约5th Street神似极了,我没有到过那里,无从比较。只覺大路兩邊的名牌店裝潢得很華麗,燈光也是一路的堂皇.

No comments:

Yume

Google 蝋燭の芯

東京溫度

Followers

百合の謡う

百合の謡う

心灵漂泊者的故乡

My photo
Life may change,but it may fly not; Hope may vanish,but can die not; Truth be veiled, but still it burtneth;Love repulsed,----but it returneth.人生の中に夢があるのではなく夢の中に人生がある. 没有花吗,有歌我献给你;没有歌吗,有话在我心里;没有话吗,有梦我告诉你。 I'm walking in the favour of God, his grace and mercy has brought me this far. I will believe all that His word says about me; lack and poverty, it's not my destiny. I'm walking, I'm living, I'm walking in the favour of GOD. His favour (his favour) is better (is better) than life to me, the blessings of Jesus make me rich in victory.

Yume